Laatste aanvullingen op: 10 februari 2005
Nazorg Aanvullingen & correcties op: Vliegend in Nederland serie |
||
VIN 1: F84F Thunderstreak pag.20 fotocredit: collectie Herman Dekker pag.34 nr. 37 01-04-1959: botsing was met TB-15/P-251 pag.36 fototekst P-169; was geen doelsleper, doch decoy; foto ter gelegenheid van kolonel G.R. Bosch als commandant vliegbasis Leeuwarden; na afscheidsvlucht met TF104G stond deze decoy te wachten; hierin werd hij rondgesleept over de basis; het was zijn laatste vlucht als operationeel vlieger, hij werd chef staf CLV. |
||
VIN 2: F-104G Starfighter |
||
VIN 3: Lockheed T-33A pag.16 'Vliegende schijven' was niet van Roel Balten, doch van Martin de Groot van het MinDef; het was een KRO verzoekplaten programma met daarin een vragenrubriek. Roel Balten had een soortgelijk programma bij de AVRO: Op de plaats...rust op zondagmiddag om 13.15. pag.46 e.v. Volgens jaarverslag Soesterberg waren er in 1955 4 T-33's ingedeeld bij het 700 Squadron. Bekend zijn de M-5, M-19 en M-26. Onbekend is de echter de vierde T-33 |
||
VIN 4: Hawker Hunter Pag.21 Op het fotobijschrift van de twee onderste fotot's staat dat ze voor modificaties daar in de hangaar staan. Dat lijkt niet zo te zijn; De eerste 3P-1 (N-121), 4R-19 (N-119), 4R-11 (N-110) en 3P-5 (N-124) die hier vermoedelijk te zien zijn, zijn allen vrijwel opeenvolgend in N-nummer en daarnaast in mrt/april/mei 1956 afgeleverd. En de Fokker S.14's op de achtergrond zouden heel goed bv de L-14, 15 en 16 kunnen zijn die medio april 1956 afgeleverd. Kijk verder dan nog eens naar de gloednieuwe beschildering en vrijwel dezelfde fase waarin de kisten verkeren dan kun je eigenlijk alleen maar concluderen dat de kisten gewoon nog in aanbouw zijn en op het einde van de productielijn staan. Opvallend is verder dat de aangebrachte codes zo op het oog niet wit zijn, maar een kleur hebben... Weet iemand hier meer van !? Pag.52 e.v. De N-320 en N-315 werden al op 27mei1964 van Soesterberg naar Schiphol vervoerd |
||
VIN Special: F-16 Fighting Falcon Pag.48 J-258 en J-358 (322/323 sq) 10mei1990 bij Goose Bay; op 17.000 voet elkaar fotograferen, in slipstream voorganger gekomen en deze hebben geraakt |
Meer aanvullingen en correcties zijn van harte welkom ! |
||
Flash Luchtvaart Winkel Flash Aviation Shop http://www.flash-aviation.nl |